注册

福喜主席谈过期肉:震惊无比寝食难安 将承担全部责任


来源:凤凰财经综合

人参与 评论

近日,麦当劳、肯德基、必胜客等国际知名快餐连锁店的肉类供应商——上海福禧食品有限公司存在大量采用过期变质肉类原料的行为。5名涉案人员已被警方刑拘,22家餐饮企业被约谈。各省市纷纷对相关餐饮企业进行排查。

针对近日所发生的事件,上海福禧公司美国集团总部做出了官方声明,中英文全文如下:

来自福喜集团所有人、主席兼首席执行官谢尔顿·拉文的声明

获悉发生在上海福喜食品有限公司的一切,我寝食难安。这样的事情是完全不可接受的,对此我不会争辩些什么或是试图寻找任何借口。事实上,如此可怕的错误竟然发生在了我拥有的公司,已经令我震惊无比。

在此,我代表上海福喜食品有限公司及福喜集团,向我们所有在中国的消费者真诚地道歉,并郑重承诺:对此次的过失,我们将承担全部责任,并确保类似的事件不会再次发生。

我在得知此事后,第一时间即派遣了由福喜集团在全球范围内最好的专家组成的团队(今后还将陆续有更多的专家和技术人员)赶往现场,与当地团队齐心协力,确保我今天的承诺能够确实地兑现。

福喜集团在全世界的工厂都严格遵守着最高的质量标准,而因为如此,发生如此令人失望的事情,更使我深感痛责。

尽管如此,我们还是为我们位于河南的拥有世界顶尖设备的全新工厂感到骄傲,这座新设施体现出福喜集团充足的自信,和对中国市场的高度承诺。同时,我们也很欣慰地得知中国政府主管部门已经对福喜集团的其它工厂设施进行了彻底的检查。

Statement from the Chairman, Chief Executive Officer, and owner

of the OSI Group – Sheldon Lavin

July 24, 2014   

What happened at Husi Shanghai is completely unacceptable.  I will not try and defend it or explain it. It was terribly wrong, and I am appalled that it ever happened in the company that I own. 

On behalf of Husi and OSI, I sincerely apologize to all of our customers in China. We will bear the responsibility of these missteps, and will make sure that they never happen again. That is my commitment.

Upon hearing of the Shanghai issue, I immediately sent our best team of global experts from the OSI Group, and more are on their way, to work with the local team to ensure my promise to you today is met. 

We operate our OSI facilities around the world at the highest standards, so to be let down by what has happened here is extremely distressing.

We are very proud of our newest state-of-the-art facility in Henan.  It reflects our confidence and commitment in China.  We are also pleased that local Chinese authorities have inspected our other facilities and have not found any issues.

相关专题:麦当劳肯德基供应商福喜使用过期肉

多家企业回应福喜过期肉时间:

[责任编辑:mengyang]

人参与 评论

免责声明:本文仅代表作者个人观点,与凤凰网无关。其原创性以及文中陈述文字和内容未经本站证实,对本文以及其中全部或者部分内容、文字的真实性、完整性、及时性本站不作任何保证或承诺,请读者仅作参考,并请自行核实相关内容。

预期年化利率

最高13%

凤凰金融-安全理财

凤凰点评:
凤凰集团旗下公司,轻松理财。

近一年

13.92%

混合型-华安逆向策略

凤凰点评:
业绩长期领先,投资尖端行业。

凤凰财经官方微信

0
凤凰新闻 天天有料
分享到: